Nej, ångerrätt gäller inte. Alla värderingar startas direkt utan ångerrätt, enligt svensk distansavtalslag (2005:59).
Det godkänns av kund i avtalsvillkor och i texten kopplad till checkboxen. Utan godkännande kan tjänsten inte startas.
11 § Ångerrätt gäller inte för avtal som avser en tjänst där konsumenten har samtyckt att tjänsten börjar utföras direkt och att det därmed inte finns någon ångerrätt när tjänsten har fullgjorts.
Värdering utförs i 2 steg. I steg 1 anges bilens registreringsnummer och avtalsvillkor godkänns. I steg 2 anges personnummer, e-postadress och bilens miltal. Pris godkänns både i steg 1 och steg 2. Alla dessa uppgifter är obligatoriska för att en beställning ska slutföras.
Med Nordea måste man ibland gå in i appen eller i nätbanken och öppna kortet för Internetköp inom EU. Information hittar du på Nordeas hemsida (längst ner på sidan).
Även andra banker kan ibland använda sig av den funktionen.
Det är osannolikt att någon har ingått avtal med dina personliga uppgifter och vid beställningen angivit dessa uppgifter vilket inkluderar, personnummer, e-postadress, bilens registreringsnummer och miltal, kopplat IP-nummer och samtidigt undgått vårt systems säkerhetskontroller.
IP-nummer ändras regelbundet och automatiskt av din internetleverantör. IP-nummret som finns på fakturan kan vara samma eller ett annat nummer, visa en annan geolocation idag än vid tidpunkt då beställning utfördes.
Kolla tex. historik i din webbläsare och försäkra dig om att du inte besökt vår hemsida, eller förväxlat oss med någon annan hemsida, vilket händer ofta.
Om du har blivit utsatt för identitetsintrång, id-kapning, läs mer och vid behov gör anmälan hos Polisen och dela alla fakturauppgifter.
Värdering utförs i 2 steg. I steg 1 anges bilens registreringsnummer och avtalsvillkor godkänns. I steg 2 anges personnummer, e-postadress och bilens miltal. Pris godkänns både i steg 1 och steg 2. Alla dessa uppgifter är obligatoriska för att en beställning ska slutföras och registreras.
En beställning "kan inte" slutföras och registreras om dessa uppgifter inte har angetts av kund och beställningsknappen "Slutför värdering" aktiverats.
Om du anser att vi angett ett för lågt eller för högt pris, eller om något annat blivit fel så kontaktar du oss så gör vi en extra översyn och ev. justering utan kostnad. Miltal angav du själv när du gjorde din beställning.
Nej, vi erbjuder inte dessa betalningslösningar då de inte stöder transaktioner i euro (EUR), som är den valuta vi använder.
Vi erbjuder de moderna betalningsalternativ som anges på vår betalsida, och inga andra alternativ erbjuds enligt gällande avtalsvillkor § 4.
Nej, vi erbjuder inte någon gratis bilvärdering. Vi erbjuder en professionell bilvärderingstjänst som kostar 169.00 EUR
Du kontaktar oss alltid per e-post. Kundtjänst är tillgänglig under kontorstid måndag till fredag, 9:30 till 16:00 (vi ringer inte upp kunder).